Για τη δημοσκοπική καθήλωση του ΚΙΝΑΛ. Του ΓΑΒΡΙΛΗ ΛΑΜΠΑΤΟΥ
Πολλοί φίλοι και σύντροφοι αναρωτιούνται γιατί παρά τη σοβαρή παρουσία του κόμματος στο διάστημα της πανδημίας οι δημοσκοπικές επιδόσεις παραμένουν χαμηλές. Κατά τη γνώμη μου υπάρχει ένας βασικός λόγος που είναι αναγκαίο να συζητηθεί άμεσα.
Η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ από τη στιγμή που εκδηλώθηκε η κρίση αδυνατούσε να κατανοήσει ότι τα μνημόνια διαμόρφωναν μία νέα εμπειρία
του χρόνου, ότι όλα αξιολογούνταν με βάση τις εμπειρίες της κρίσης και διαμορφώνονταν μία νέα ψυχολογία στις συνθήκες της κρίσης. Σε εποχές τεκτονικών μεταβολών χρειάζεται ισχυρό αφήγημα που να ενσωματώνει δημιουργικά το παρελθόν και να χαράσσει προοπτική για το μέλλον. Το αφήγημα έχει πολύ περισσότερη σημασία από τις επιμέρους προτάσεις που άλλωστε πολύ εύκολα μπορούν να ενσωματωθούν στον πολιτικό λόγο άλλων δυνάμεων.
Σε μία εποχή σαν τη δική μας, εποχή μεγάλων αβεβαιοτήτων, οι πολιτικές δυνάμεις εξ΄ ανάγκης θα υιοθετήσουν στοιχεία από διαφορετικά ιδεολογικά ρεύματα. Η πρόσφατη συνέντευξη του Κ. Μητσοτάκη στην Καθημερινή αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η επισήμανση ότι αυτά μας ανήκουν μικρή πρακτική σημασία έχει. Χρειάζεται ένα διακριτό αφήγημα το οποίο δεν μπορεί είναι απλώς μία παραλλαγή σε ηπιότερους τόνους από αυτό που διαμορφώνουν άλλοι ισχυρότεροι παίκτες. Αυτό δεν είναι εύκολο να το πραγματοποιήσεις. Εάν όμως δεν το πετύχεις σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα θα αντιμετωπίσεις έντονα υπαρξιακά προβλήματα.
Δημοσίευση από “thecaller.gr”